Het klimaatalarm in Utrecht begint om 14:00u en vindt plaats op het Jaarbeursplein. Het gaat om een stilstaande demonstratie, waarbij iedereen op 1,5 meter afstand van elkaar blijft. De organisatie vraagt deelnemers om zelf iets mee te nemen om mee alarm te slaan om 15:00u. Een fluit, een toeter, een bel, een ratel, een kookwekker of een fietsbel. Neem ook een zelfgemaakt protestbord mee en vergeet niet om een mondkapje te dragen.

**UPDATE** Aan de manifestatie is vanwege coronamaatregelen een maximum aantal deelnemers gesteld. Bestuursleden van GroenLinks Bunnik zullen aanwezig zijn. Geef je naam door aan het bestuur, dan schrijven we je naam op een protestbord. Zo ben je toch aanwezig.

Je kunt ook vanaf thuis meedoen door om 15:00 uur het Klimaatalarm te slaan. Vanaf een balkon, uit het raam of vanachter je laptop. Zie: https://klimaatmars2021.nl/organisaties/klimaat-online/ **EINDE UPDATE**

Het is de hoogste tijd dat er klimaatmaatregelen komen. We hebben een serie zomers achter de rug die de warmste ooit gemeten waren. Periodes van droogte worden afgewisseld met heftige regen. Nu al merken we de gevolgen van klimaatverandering, en voor onze kinderen zijn de gevolgen nog groter. Deze week nog liet het KNMI weten bezorgd te zijn over het tempo waarin klimaatmaatregelen worden uitgevoerd. Tijd voor actie dus!

Het Klimaatalarm is een initiatief van 11 maatschappelijke organisaties. De boodschap: 'De klimaatcrisis is de grootste bedreiging van onze tijd. Samen zorgen wij dat iedereen kiest voor klimaat!.’ Er zijn manifestaties in meer dan 40 plaatsen, waarbij elke plaats een eigen programma kan organiseren. Ook vanuit huis, balkon of tuin kun je meedoen.

Meer informatie over het Klimaatalarm in Utrecht is hier te vinden.