Zondagmiddag 20 november geeft John Jorna een GroenLinks College Tour over de Pauselijke Encycliek Laudato Si'. Franciscus is een van de meest progressieve pausen sinds lange tijd en zijn open brief over hoe zorg voor elkaar en het milieu hand in hand gaan geeft stof tot overdenken.

Zondagmiddag 20 november geeft John Jorna een GroenLinks College Tour over de Pauselijke Encycliek Laudato Si'. In dit stuk geeft Paus Franciscus zijn visie op de zorg voor 'het gemeenschappelijke huis'. De positie en visie van Paus Franciscus zijn naast kerkelijk ook politiek. Franciscus is een van de meest progressieve pausen sinds lange tijd en zijn open brief over hoe zorg voor elkaar en het milieu hand in hand gaan geeft stof tot overdenken.
Het bijzondere juist voor GroenLinksers is, dat de paus ook een duidelijk verband legt tussen de aantasting van het milieu en de armoede in de wereld. Ze hebben een gemeenschappelijke oorzaak. Groen en Links worden hier nauw aan elkaar verbonden.

GroenLinks Bunnik organiseert met enige regelmaat 'College Tours', bijeenkomsten waarbij mensen en ideeen een podium krijgen en we samen van gedachten wisselen over wat ons bezig houdt aan groene en linkse zaken.

John Jorna is al lange tijd actief binnen GroenLinks afdeling Bunnik en binnen de Odijkse RK-kerkgemeenschap. Als oud-docent is zijn liefde voor het vertellen van het grote verhaal nog steeds niet vergaan, zoals ook blijkt uit zijn redactiewerk voor 'Open Venster' het parochieblad van de Parochie Paus Joh. XXIII in het Krommerijngebied en zijn online publicaties op http://johnchmjorna.nl/.

De bijeenkomst is van 14.00u tot 16.00 op Kampweg 2 (woongemeenschap De Kamp) in Bunnik.
Laat even weten of je komt aan: Meinte Blaas